Back Home

Descripción

INFORMACIÓN DE LA PLAYA

LA PLAYA

Cala de ses Ortigues és una zona de bany rocosa accessible després d'una senzilla excursió en el seu primer tram. Un cop a nivell del mar els més intrèpids poden seguir vorejant la costa cap a l'esquerra entre roques fins arribar a la zona central de la cala.

OBSERVACIONES

Excursió d'anada aproximadament d'una hora. Sender senzill però permès l'accés només a peu per passar per terrenys privats. Zona de bany rocosa no recomanada per als més petits. Alerta per despreniments de roques.

RESTAURANTES CERCANOS DE LA PLAYA

NO EXISTEIXEN RESTAURANTS APROP D´AQUESTA ZONA.

Servicios

Video

Mapa

Com arribar a Cala de ses Ortigues

Andratx

Des d'Andratx en direcció Estellencs per la Ma-10 cal desviar-se per un sender de terra passats els dos túnels de la carretera. Aquest sender té un rètol "camí de sa Torre Nova" i està a pocs metres a la nostra esquerra en direcció Estellencs.

Estellencs

Si ens dirigim des d'Estellencs cap a Andratx serà difícil prendre aquest sender perquè el gir és molt tancat, però en passar els dos túnels, a la nostra esquerra (en direcció Andratx) veurem un costat del camí en un revolt on podrem deixar el vehicle estacionat. Només hi ha lloc per uns 4/5 cotxes. Després caminar per la carretera fins a "camí de sa Torre Nova" que deixàrem enrere.

Camí de sa Torre Nova

Els cinc primers metres d'aquest camí té molta pendent, és de terra i molt estret, però al sobrepassar-lo girarem a la nostra esquerra amb molt de compte perquè hi ha grans roques, podrem deixar estacionat el vehicle en un terraplè que queda ben a la vista.

Sender

Darrere del terraplè, amb compte perquè hi ha un penya-segat, podrem apropar-nos i veure les vistes a la badia de Cala de ses Ortigues. Continuarem el sender ja caminant. Al principi és el sender que porta a la Torre Nova, però als pocs metres ens hem de desviar cap a un altre sender que baixa la vessant. És el sender que veurem a la nostra esquerra.

Base circular d'edificació derruïda

Aquest sender porta a uns terrenys privats, així que no ens apartarem del camí. Arribarem a una porta metàl·lica amb un pas en un lateral per als senderistes. En sobrepassar-lo buscarem una edificació circular derruïda; a prop té una taula de fusta de pícnic. A pocs metres veurem una escala que ens portarà a cala de ses Ortigues.

Escala

L'escala és antiga: és un sender amb alguns troncs per facilitar la baixada. També té altres troncs que sembla que anessin a subjectar algura xarxa metàl·lica però no hi ha cap. Compte perquè alguns pals són de ferro i molt baixos, a tot just un pam de terra.

Costejar entre roques

Per aquesta escala arribarem al mar, hi ha una casa varador a la dreta. Els qui vulguin arribar a la zona central de la cala hauran de costejar entre roques cap a l'esquerra uns 400 metres. És relliscós. La zona seca està a prop del penya-segat i haurem d'evitar algunes roques que sembla que vagin a caure al mar.